11 mars 2008

Kuddar, vimplar och påse

För att fördriva tiden så har jag fortsatt att sy. Igår kväll blev det en blandad kompott.
Sydde en kudde till (det får nog räcka med kuddar nu..)



Vidare har jag blivit väldigt inspirerad av Maria som har den underbara bloggen http://sextiotalsvillan.blogspot.com/ att sy vimplar till bebisens rum. De blev faktiskt väldigt bra, nu återstår bara att sätta upp dem, för tillfället hänger de på spjälsängen.


Nu har ju jag väldigt mycket tid att fördriva men har man inte det så kan man beställa vimplar av Maria i olika färger. Hon har dessutom en massa annat i sin shop som är värt att kika på! Jag har köpt stjärnor av Maria som så fint hänger i fönstret i barnrummet!

Sist men inte minst så sydde jag ihop en liten påse igår. Just nu ligger lite nallar i den men jag har lite tankar på vad man kan stoppa i den sen...men det återstår att se!


Nu ska jag ta tag i min dag och försöka att slå ihjäl timmarna till Jonas kommer hem. Det blir nog lite mer sy (vad vet jag inte än...), sen har jag sparat på en film nu i några dagar som jag ska vänta med att se tills i eftermiddag. Har kommit på att om jag får timmarna att gå fort fram tills tre-tiden och sen sätter på en film så går tiden fort tills Jonas kommer hem! :-)

Ha en fantastisk dag!

Kram Marléne

2 kommentarer:

Blogger TU y YO sa...

hola soy dario desde tucuman, argentina.. me gustan las fotos,y hacen una muy linda pareja, espero que esten bien y les deseo lo mejor... suerte y un gusto conocer su blog. cuando puedan lleguensen por www.ro-dar.blogspot.com suertee

11 mars 2008 kl. 17:10  
Anonymous Anonym sa...

Hej på dig, du väntande kvinna... :)vilka fina saker du producerar! det röd tyget med stjärnor var extra fint, de andra känner jag igen från ett stort varuhus jag ibland besöker. Ser fram emot att komma till er för att träffa lill-marlene när han/hon kommer men också för att ta en titt i barnrummet :) du kan inte lägga upp lite helhetsbilder? :) kram

11 mars 2008 kl. 20:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida